Bjud in företaget till slottet

Ska du ordna en konferens eller något annat kul och viktigt med jobbet – och vill att det ska bli något alldeles extra? Boka in er i Örebros mäktigaste byggnad.

Örebro slott erbjuder färdiga paketlösningar för slottkonferenser i olika storlekar. Du kan boka slottsmiddagar och slottsmingel. Och vill du hyra en sal för en föreläsning eller prisutdelning går det också toppenbra.

Här nedanför kan du spana in slottets färdiga företagspaket och erbjudanden.

   

Vad sägs om ...

Slottskonferens – Liten/Mellan/Stor

Upp till 60 personer
Lokalhyra från 5 000 kr (inkl. moms)

Örebro slott är som gjort för viktiga möten och minnesvärda konferenser. Här finns stiliga salar och tjusiga rum som vi möblerar och anpassar efter just era behov.  

I lokalhyran ingår alltid projektor och duk/skärm, papper och pennor, stilla och kolsyrat vatten samt frukt och godis.

 

Slottskonferens Liten
Antal: 1–20 personer
Lokalhyra: Heldag 6 500 kr/ Halvdag 5 000 kr 

Slottskonferens Mellan
Antal: 21–30 personer
Lokalhyra: Heldag 8 500 kr / Halvdag 6 500 kr 

Slottskonferens Stor
Antal: 31–60 personer
Lokalhyra: Heldag 11 000 kr / Halvdag 8 500 kr

 

Lunch och fika serveras hos Lill-Annas Slottscafé.  

Heldagspaket med förmiddagsfika, lunch och eftermiddagsfika kostar från 330 kr/person.  

Slottskonferens – Störst

Upp till 250 personer
Kontakta oss för offert

Planerar du en större konferens? Inga problem. Örebro slott har salar som tar upp till 250 personer i skolsittning. Lägg till något av slottets förmak så har du en toppenkombination.  

Tillsammans med noggrant utvalda samarbetspartners inom mat och dryck, teknik och transport med mera, levererar vi bästa tänkbara förutsättningar för ett unikt och lyckat möte. 

Kontakta oss för förslag och offert. 

Slottsmiddag

60–180 personer
Lokalhyra från 14 000 kr (inkl. moms)

Ska företaget fira jubileum eller har ni något annat stort på gång? Något som ska vara något alldeles extra? Boka en helkväll i Rikssalen på Örebro slott. Med vita dukar och gnistrande glas, fantastisk mat och dryck – och en miljö långt utöver det vanliga.  

Vi samarbetar med några av Örebros bästa krögare. Kontakta oss för förslag och offert.

 

Antal: 60–180 personer. 

Lokalhyra, kvällsbokning: 14 000–20 000 kronor (exkl. moms) beroende på lokalval och gruppstorlek.  

Prisexempel/person: 1 300 kronor (exkl. moms) för 3-rätters middag med välkomstbubbel, två glas vin alt. två öl, dessertvin och kaffe. 

Möblering och städning ingår. 

Slottsmingel

Upp till 300 personer
Lokalhyra från 9 500 kr (inkl. moms)

Dags för en gemensam after work? För en festlig uppstart på ett nytt projekt? För att fira – eller helt enkelt bara umgås utanför era vanliga lokaler? Att mingla i slottets salar är svårslaget.  

Ett uppskattat upplägg är att abonnera någon av slottets utställningar och mingla runt bland konst, kunskap och andra härligheter.  

Hör av dig så tar vi fram den bästa lösningen för just er. 

 

Antal: Upp till 300 personer.  

Lokalhyra: 9 500–32 000 kronor (exkl. moms) beroende på lokalval och gruppstorlek. Prisexempel/person: 395 kronor (exkl. moms) för ett glas bubbel och tre snittar. 

Städning ingår i priset. 

Kyrksalens vackra tak på Örebro slott.

Hyr en sal på slottet

Upp till 240 personer
Lokalhyra från 10 000 kr (inkl. moms)

Ska du arrangera en föreläsning, en prisutdelning eller något liknande? Oavsett om det är på dagen eller på kvällen kan du hyra en sal på slottet – och ge arrangemanget en extra härlig känsla. 

Både Rikssalen och Länssalen har scen samt bild- och ljudanläggningar med trådlösa mikrofoner och myggor. Behöver ni ytterligare utrustning löser vi det tillsammans med någon av våra samarbetspartners. 

 

Antal: Vid biosittning i Länssalen upp till 150 personer. Rikssalen har plats för upp till 240 personer.  

Lokalhyra, halvdag: 10 000–17 500 kronor (exkl. moms) beroende på lokalval och gruppstorlek. 

Fråga om offert

Fyll i formuläret och skicka din bokningsförfrågan så återkommer vi till dig med offert och mer information. Du behöver inte var bombsäker på alla detaljer, inte än. Vi ger ett förslag på upplägg och gör vårt allra bästa för att ditt event ska bli minst så bra som du hoppas på!

Notera att du kan välja flera alternativ.

Det är inte tillåtet att ta med egen mat och dryck

Utforska våra salar

Rikssalen

Symbol för salens storlek.
220 m2
Symbol för minst och max antal personer.
250 gäster
Rikssalen lämpar sig för exempelvis större middagar, utställningar, mässor, konserter, teaterföreställningar eller föreläsningar.
Läs mer om salen

Gustav II Adolfs förmak

Symbol för salens storlek.
83,5 m²
Symbol för minst och max antal personer.
30 gäster
Gustav II Adolfs förmak lämpar sig för mindre föreläsningar och konferenser i bio- och skolsittning. Eller som komplement till Eugensalongen.
Läs mer om salen

Kyrksalen

Symbol för salens storlek.
191,7 m²
Symbol för minst och max antal personer.
30 gäster
I den vackra Kyrksalen kan du arrangera mingel, vigslar eller utställningar. Salen kan även agera garderob till Rikssalen.
Läs mer om salen

Borggården

Symbol för salens storlek.
309,5 m²
Symbol för minst och max antal personer.
500+ gäster
Välkomstskål, mingel eller mottagning? Det finns stora möjligheter att anordna din tillställning på slottets uteplatser.
Läs mer om miljöerna

Västra terrassen

Symbol för salens storlek.
280 m²
Symbol för minst och max antal personer.
300+ gäster
Välkomstskål, mingel eller mottagning? Det finns stora möjligheter att anordna din tillställning på slottets uteplatser.
Läs mer om miljöerna

Kristinasalongen

Symbol för salens storlek.
167 m²
Symbol för minst och max antal personer.
50 gäster
Salen lämpar sig för föreläsningar och konferenser. Eller som fikarum, bar eller dansgolv i samband med fester eller mindre konserter.
Läs mer om salen

Länssalen

Symbol för salens storlek.
181 m²
Symbol för minst och max antal personer.
150 gäster
Länssalen kan bokas för till exempel fester och andra större middagar, utställningar, mässor, konserter eller teaterföreställningar.
Läs mer om salen

Engelbrektsrummet

Symbol för salens storlek.
54 m²
Symbol för minst och max antal personer.
30 gäster
Engelbrektsrummet kan bokas för tillställningar som vigslar, som mindre mötesrum eller för middagar med mindre sällskap.
Läs mer om salen

Vapensalen

Symbol för salens storlek.
51 m²
Symbol för minst och max antal personer.
50 gäster
Vapensalen passar bra för utställningar eller som en del av aktiviteter i anslutande salar, till exempel mingel eller grupprum.
Läs mer om salen